رویال مد | مجله تخصصی مد و زیبایی

برند ورساچه

برندی به بزرگی ورساچه

امروز میخواهیم برندی به آوازه ورساچه را خدمت شما همراهان عزیزمان معرفی کنیم.برندی که با خلاقیت های مختلف و کارهای جالب توانست محبوب دل طرفداران این محصولات از کمپانی مشهور و درجه یک ورساچه شوند.اگر شما هم مایل هستید بدانید ورساچه چگونه شکل گرفته تا امروز به این جایگاه رسیده،حتما در ادامه این مطلب از رویال مد همراه باشید.

چهره ای که مار به دور آن پیچیده شده (سر مدوسا) یکی از شخصیت های افسانه ای یونان باستان است که هر که به او نگاه کند را به سنگ تبدیل می‌کند. این تصویری است که لوگوی برند ورساچه از ان الهام گرفته است. اما دلیل انتخاب این لوگو چیست؟

تاریخچه ی برند ورساچی (Versace)

دلیل انتخاب لوگو

انتخاب چنین لوگویی از عشق جیانی ورساچه (Gianni Versace) به تم‌های کلاسیک می‌آید. او در مصاحبه‌ای عنوان کرده که “مدوسا، نماد اغواگری است و حسی از تاریخ و کلاسیک بودن را با خود به همراه دارد….مدوسا جذابیت کشنده‌ای دارد” لوگو نماد الهه­ زن ورساچه است که همه‌ی لباس‌ها برای او طراحی می­‌شود.

جیانی ورساچی موسس برند ورساچی

جیانی ورساچه در دوم دسامبر سال 1946 در رگیو دی کالابریای ایتالیا به دنیا آمد و به یکی از مطرح‌ترین طراحان مد دهه‌ی هشتاد و نود تبدیل شد. او اولین مجموعه لباس خود را در میلان ایتالیا رونمایی کرد.

دوناتلا ورساچه (Donatella Versace) خواهر جیانی در سال 1955 در ایتالیا به دنیا آمد و با دو شخصیت تأثیرگذار در دنیای مد بزرگ شد. مادرش یک دوزنده‌ی لباس مجلسی و برادر بزرگ‌ترش، جیانی یک طراح در حال رشد بود. او در اواخر دهه‌ی هفتاد همکاری با برادرش را به‌عنوان مشاور و راهنما در خانه­ مد ورساچه آغاز کرد. در اواخر دهه‌ی هشتاد او کار طراحی برای ورساچه را کلید زد. و پس از مرگ جیانی، او مدیر گروه ورساچه شد.

تاریخچه¬ ی برند ورساچی Versace

سال‌های اولیه‌ی زندگی

“من ته‌تغاری خانواده و بسیار لوس بودم و می‌شود گفت خوش‌تیپ‌ترین بچه‌ی شهر بودم” ورساچه به‌عنوان یک دختر نوجوانی که موهای بلوند صافی داشت و خط چشم پررنگ مشکی استفاده می‌کرد شروع به گسترش علامت تجاری منحصربه‌فرد خود کرد. او بسیار به برادر بزرگ‌ترش جیانی نزدیک‌تر بود که عصرها او را بیرون می‌برد و برایش لباس می‌خرید. دوناتلا وارد دانشگاهی در فلورانس شد اما در نهایت برای همکاری با جیانی و همراهی او در کسب‌ و کار پوشاکش دانشگاه را ترک کرد.

تاریخچه¬ ی برند ورساچی Versace

ایده پردازی های دوناتلا ورساچه

وقتی جیانی ورساچه شرکت مد خودش را در میلان در سال 1978 تأسیس کرد، دوناتلا در کنارش بود. برادرشان سانتو هم بخشی از کسب‌ و کار را در دست گرفته بود. ورساچه در مورد طراحی‌های خود به دوناتلا اطمینان داشت و او نقش تعیین‌کننده و مهمی در طراحی بسیاری از فشن شوهای ورساچه و کمپین‌های تبلیغاتی این شرکت ایفا می‌کرد.

او توانست کمی از روح راک‌ اند رول و حضور سلبریتی ها را به خط تولید محصولات ورساچه  تزریق کند. او همچنین طراح اصلی خط تولید محصولات ورسوس بود. هیچ چیز حتی ابتلا به سرطان نیز نتوانست اشتیاق دوناتلا را برای طراحی و کار کم­رنگ کند. او حتی در اواسط دهه‌ی 90 بعد از ابتلا به سرطان، چیزهای بیشتری از کسب‌ و کار دستش آمد.

در سایه‌ بیماری اخیر ورساچه بازماندگان ورساچه به نقشه‌ی تعیین جانشین بیشتر پرداختند و خود را برای آینده آماده کردند. وقتی دوناتلا توانست سرطان را شکست دهد، در سال 1997برادرش جلو درب منزل خود در میامی فلوریدا به ضرب گلوله کشته شد. دوناتلا از مرگ برادر بسیار متاثر شد. دختر او الگرا 50 درصد از سهام شرکت را به ارث برد.

 

طراحان برتر ورساچه

چند روز بعد از مرگ جیانی، دوناتلا به‌عنوان مدیر جدید ورساچه معرفی شد تا جان تازه‌ای به خط تولید محصولات ورساچه ببخشد. در سال 2009 او کریستوفر کین را Christopher Kane به سمت طراح خط تولید ورسوس برگزید و تحولی عظیم به برند بخشید. او همچنان با طراحان تازه‌ای در این خط تولید همکاری کرد و خط تولید آتلیر ورساچه را دوباره احیا و برند ورساچه را به ستاره‌ای در آسمان مد تبدیل کرد. امروزه، ورساچه رنگین کمانی از محصولات لوکس گوناگون را تولید می‌کند. فرقی ندارد که آن چیز وسایل خانه باشد یا عطر، پوشاک یا مبلمان، ورساچه در همگی حرفی برای گفتن دارد. این شرکت همچنان صاحب دو هتل است. دوناتلا ورساچه حالا قهرمان و ایده آل هنری بسیاری از زنان هنرمند است.